juni 08 2016
‘PEELINGS VORMEN TOCH ECHT DE TOEKOMST VOOR DE HUID’

VAN PROFESSIONEEL DANSER VIA EEN LANGE CARRIÈRE IN DE COSMETICABRANCHE TOT ONDERNEMEND SCHOONHEIDSSPECIALIST: VANESSA SLOOTMANS (37) STOPTE VEEL (LEVENS)ERVARING EN KENNIS IN HAAR EIGEN SALON. BEAUTY INSTITUTE BEATFRAMES HEEFT DAN OOK NIET ALLEEN EEN OPVALLENDE NAAM MAAR OOK EEN ONDERSCHEIDENDE FILOSOFIE. OM DIE FILOSOFIE TE ONDERSTEUNEN, KOOS VANESSA VOOR DE MERKEN NIMUE EN PCA SKIN VAN DERMAESTHETICS.

Hoe kom je aan de naam Beatframes?
Vanessa: “Ik ben ooit professioneel danser geweest in musicals. Toen was ik al een soort zzp’er en mijn bedrijf heette Beatframes; gekozen omdat mensen je beoordelen op je presentatie en je uitstraling. Toen ik mijn salon startte, heb ik er eenvoudig Beauty Institute voorgezet. Met als gevolg dat niemand mijn naam vergeet in Haarlem.”

Wanneer ben je gestart als ondernemer?
Vanessa: “Vier jaar geleden. Mijn doel was om een op kwaliteit onderscheidende salon op te richten, gedreven vanuit mijn productkennis. Ik zit al 19 jaar in het vak, heb veel gereisd en daardoor ook veel geleerd. Op een gegeven moment zei mijn vader: ‘Je werkt zo hard, waarom ga je je energie en kwaliteiten niet in een eigen salon steken?’

Ik had op dat moment een fantastische baan bij de huiddivisie van L’Oréal Nederland en vond dat toch wel een hele stap, zo midden in de crisis. Maar uiteindelijk toch naar de beslissing toegegroeid. En het gaat goed. Ik heb in vier jaar tijd achthonderd klanten gekregen. Ik merk dat het publiek is veranderd; mensen vinden het niet erg om geld uit te geven als ze er maar service voor terugkrijgen. Service, je specialisatie, je klik met de klant: dat speelt allemaal mee.

Wat voeg jij toe aan de branche?
Vanessa: “Ik vind dat er in de markt op het gebied van producten niet altijd goed wordt geadviseerd, vooral in de winkels. Ik heb dankzij L’Oréal veel productkennis en ik vind het belangrijk om mensen precies de juiste producten – en natuurlijk ook de juiste behandelingen – te adviseren. Dat begint bij kennis van de huid. Ik wil dat mensen ook hun eigen huid leren kennen, zodat we van daaruit het juiste product kunnen vinden. Ik praat nooit over het product maar altijd over de huid, dan gaan mensen zelf vragen wat ze nodig hebben. Het gaat uiteindelijk om het resultaat dat de klant wil bereiken.”

Hoe past Nimue daarbij?
Vanessa: “Nimue is een cosmeceutical en erop gericht om door actieve huidverjonging de huid weer gezond te maken, waardoor ik enorm goede resultaten behaal. De bovenste huidlaag moeten we ‘dun’ houden zodat de onderliggende lagen actief blijven.

Hoe actiever we die houden op jongere leeftijd, hoe minder huidveroudering. Peelings vormen toch echt de toekomst voor de huid. Bijzonder aan Nimue is de verdeling van het merk in huidbeelden in plaats van huidtypes. Cliënten kunnen zich zo heel makkelijk identificeren met Nimue en zien ook direct door middel van voor- en nafoto’s wat ze mogen verwachten.”

Hoe kwam je in aanraking met Dermaesthetics?
Vanessa: “Ik wilde merken die voor zowel mannen als vrouwen uitblinken op het gebied van anti-aging, huidverbetering en huidverjonging. Ik heb veel research gedaan, veel merken gezien en veel beurzen bezocht. Daar kwam ik in contact met Clara (Visscher, directeur Dermaesthetics) en Ahmet (Turkkani, trainer Dermaesthetics) en hun verhaal sprak me meteen erg aan. Nimue heeft een farmaceutische achtergrond en een bijzonder delivery-system. Ik kijk vooral naar ingrediënten, naar combinaties en naar percentages. Dat is ook mijn expertise en daarmee wil ik me onderscheiden.”

Hoe positioneer jij Nimue binnen jouw salon?
Vanessa: “Ik vergelijk de huid weleens met een diamant: zodra je begint te slijpen komt de ware schoonheid naar boven. Datzelfde effect had ik met Nimue. Iedereen die bij mij in de salon komt, krijgt als eerste een Nimue-behandeling, dan zijn ze meteen onder de indruk. Een Nimue-behandeling geeft een tintelend, prikkelend en warm gevoel op de huid en na afloop zien ze direct resultaat in de spiegel. Wat ook heel prettig is: de peelings van Nimue kennen geen downtime of schilfering.”

Heb je een favoriet product?
Vanessa: “Nimue Rejuvenating Face Mask vind ik fantastisch, zowel voor mezelf als voor mijn klanten. Het is echt een beautyflash, met resultaat in tien minuten. Ook het Glyco Mask vind ik geweldig, dat gebruik ik veel bij bruidjes. Wat ook fijn is: de Active Lotion, een serum voor de nacht. Dit moet je opbouwen vanwege de actieve werkstoffen. Maar je ziet al resultaat na één keer.”

Wat zijn je toekomstplannen?
Vanessa: “Uitbreiden! Ik ben zelf schoonheidsspecialist en pedicure maar ik wil me meer gaan richten op de huid. Daarom neem ik twee medische pedicures aan. Dat past mooi bij mijn merken die ook de medische richting op gaan. Zo kan ik me blijvend onderscheidend presenteren als salon.”

Bron: Dermaesthetics